Online marketing is een erg sterk groeiend vakgebied. Steeds meer bedrijven zijn zich bewust van het belang van een goede website, een sterke online aanwezigheid, een eigen community en een goede online vindbaarheid. Het is dan ook niet gek dat er in deze branche steeds meer mensen een carrière opbouwen. Veelal jonge, enthousiaste en gedreven mensen staan te popelen om aan de slag te gaan. Maar wat heb je nu eigenlijk nodig voor kwaliteiten als je carrière wil maken in de online marketing? Wat heb je ervoor nodig om te werken voor een online marketing bureau? Carrièrescout.nl zet een aantal belangrijke kwaliteiten voor je op een rij.

Creativiteit

Creativiteit is een belangrijke eigenschap die je dient te hebben om goed het beroep van online marketeer uit te kunnen voeren. Je zult regelmatig artikelen of pagina’s moeten schrijven over een onderwerp waar je misschien niet altijd even in thuis bent. Het kan daarom erg helpen als je creatief bent met het vinden van de juiste maar vooral ook de meest interessante informatie voor je doelgroep. Ook wanneer je de social mediakanalen van een website/merk op je gaat nemen, moet je elke keer weer iets leuks kunnen bedenken om te zorgen dat je bericht geliked, geretweet en gedeeld wordt!

Technisch

Enige technische kennis en vaardigheden zijn belangrijk wanneer je in de back-end van de website aan de slag gaat. Een groot onderdeel van de online marketing voor een bedrijf of merk, is immers de website zelf. Je zult dus te maken kunnen krijgen met verschillende technische zaken zoals hoe je de website sneller kunt maken door de juiste server te benutten of hoe je een sitemap toevoegt zodat Google weet waar op je website, welke informatie te vinden is.

Geduld

Niet elke actie die je onderneemt, zal direct zorgen voor een stijging in het aantal volgers, een betere ranking in Google of een boost in de omzet van het bedrijf. Het kan even duren voordat je harde werk zijn vruchten afwerpt. Daarom is ook het hebben van geduld, een eigenschap die je erg ten goede zal kunnen komen wanneer je aan de slag gaat in de online marketing.